گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"

صرف صبحانه در الموت قزوینصعود دو نفر از اعضا آقایان عزیز پاشا و وحید بهنام فر به قله خشچالدور نمایی از روستای و دریاچه ایوانطبیعت الموت در فصل بهار دارای انواع زیادی از گیاهان دارویی اعم از ریواس،والک،چای کوهی،شفید کوهی،پونه،بابونه و آویشن می باشد گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...
ما را در سایت گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت" دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 155 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 8:52

گزارش صعود به قله 4075 متری شیرکوه 1401.03.06تاریخ صعود:6 خرداد 1401وضعیت آب و هوا: آفتابیدرجه سختی:نیمه سنگینجبهه صعود:جنوب غربیارتفاع مبدع صعود: 2500مترمدت زمات پیمایش: 6.5 ساعت رفت 4.5 ساعت برگشتآدرس:یزد،جاده تفت،روستای ده بالا،روستای شیخ علیشاه،دره نجیب،پناهگاه،قلهبالاخره بعد از حدود دو سال ازاجرای  آخرین برنامه طرح سیمرغ بر آن شدیم تا دوازدهمین صعود طرح سیمرغ را انجام دهیم .طبق برنامه و تقویم سال 1400 انتخاب قله ما شیرکوه یزد بود که اقدامات لازم اعم از اطلاع رسانی اعضا،تهیه بلیط قطار،چک کردن وضعیت آب و هوا ،تدارکات و هماهنگی های لازم را انجام دادیم.سرانجام تیم صعود هفت نفره متشکل از آقایان: طهمورث نوذری، عزیز پاشا ،محمدحسین جمالزاده ،وحید بهنام فر،رضا محمدی ،علی محمدی و خانم پریسا گل محمدی ساعت  شش عصر روز پنج شنبه 1400.03.06 وارد ایستگاه راه اهن  تهران شدیم .بعد از صرف شام در قطار و کلی بگو بخند و تجدید خاطرات برنامه های گذشته ساعت ده شب خوابیدیم.ساعت سه بامداد روز جمعه در ایستگاه راه آهن یزد پیاده شدیم و با دو دستگاه تاکسی به روستای ده بالا و سپس مسجد زینبیه روستای شیخ علیشاه(مبدآ شروع صعود) پیاده شدیم.نکته جالب و قابل ذکر اینکه با رسیدن به جلوی مسجد شاهد تعدادی از اهالی روستای در آن ساعت صبح(4صبح) بودیم بعد از پیاده شدن و آماده شدن جهت صعود جویای تجمع اهالی کنار دو دیگ بزرگ شدیم.از قرار معلوم و بر اساس رسم و رسوم محلی اهالی هر ساله به نیت بارش باران آش گندم طبخ می کنند و از ما هم دعوت کردن که تا زمان توزیع آن که حدود پنج صبح هست صبر کنیم تا از آن آش خوشمزه بهرمند شویم،نیم ساعتی صبر کردیم و آنها طی یک مراسم جالب و با ذکر صلوات شروع به توزیع آش در بین اها گروه کوه نوردی "دوستان طبیعت"...

برچسب : نویسنده : 9dostanetabiat6 بازدید : 236 تاريخ : شنبه 21 خرداد 1401 ساعت: 8:52